سوالات متداول
سوالات متداول:
1) شرایط بهره‌مندی از خدمات بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی چیست؟
کلیه مشتریان بانک کشاورزی اعم از مشتریان حقیقی و حقوقی (شرکت ها ) می توانند با مراجعه به هر یک از شعب این بانک و تکمیل فرم درخواست بانکداری دیجیتالی و دریافت توکن (دستگاه صدور رمز یک بار مصرف) از خدمات بانکداری دیجیتالی به وسیله توکن استفاده نمایند.
همچنین مشتریان می توانند با دریافت رمز حساب همراه بانک و با ایجاد پروفایل بانکداری دیجیتالی اقدام به ساخت پروفایل و استفاده از خدمات بانکداری دیجیتالی از این طریق نمایند.
2) تفاوت رمز ورود به بانکداری دیجیتالی و رمز خرید اینترنتی چیست ؟
رمز ورود به بانکداری دیجیتالی ، رمزی است که برای ورود به بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، که این رمز برای مشتریانی که توکن سخت افزاری دارند شامل 4 رقم رمز ثابت بانکداری دیجیتالی و 6 رقم رمز تولیدی دستگاه توکن می باشد ، و برای مشتریانی که از طریق پروفایل بانکداری دیجیتالی وارد سامانه می شود شامل رمز پروفایل مشتری می باشد.
ولی رمز خرید اینترنتی به رمز دوم کارت مشتری گفته می شود که در هنگام انجام خرید اینترنتی از فروشگاه های مجازی مورد استفاده قرار می گیرد که مشتری برای دریافت این رمز باید به یکی از دستگاه های عابر بانک بانک کشاورزی مراجعه نمایند.
3)در صورت فراموش یا گم كردن رمز و یا نام کاربری بانکداری دیجیتالی چه باید كرد؟
با مراجعه به هر یك از شعب بانك کشاورزی می‌توان درخواست صدور مجدد رمز نمود. لازم به ذكر است برای حفظ امنیت اطلاعات حساب‌ها، امكان دریافت مجدد رمز از طریق تلفن یا اینترنت وجود ندارد.
4) در صورت اشتباه وارد کردن رمز بانکداری دیجیتالی چه اتفاقی می افتد؟
چنانچه شما بیش از سه مرتبه رمز بانکداری دیجیتالی خود را اشتباه وارد نمایید، دسترسی شما به آن خدمت به مدت كمتر از ۲۴ساعت (در بازه‌های زمانی 8 ، 12 ، 15 و20 ساعت) مسدود و پس از آن مجدداً فعال می‌شود.
5) در صورت غیرفعال‌شدن نام‌كاربری و رمز عبور، به‌دلیل عدم استفاده طولانی‌مدت از بانکداری دیجیتالی چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یك از شعب بانك کشاورزی درخواست بررسی مشکل عدم اتصال نمایید.
6) آیا برای مشتریان حقوقی «رمز بانکداری دیجیتالی با توکن » صادر می‌شود؟
بلی
7) آیا حساب‌های مشترک قابل استفاده در بانکداری دیجیتالی می‌باشند؟
بلی؛ ولی فعلا امکان انتقال وجه از حساب‌های مشترک مجاز نمی باشد.
8) در صورت مفقودی دستگاه توكن چه باید كرد؟
با مراجعه به هر یك از شعب بانك کشاورزی درخواست ابطال توكن مفقودی و صدور توكن جدید نمایید. شایان ذکر است برای صدور توکن مجدد هزینه ای از مشتری دریافت نمی‌شود.
9) در صورت خرابی یا اتمام باطری دستگاه توكن چه باید كرد؟
با مراجعه به هر یك از شعب بانك کشاورزی با تحویل توكن معیوب به شعبه، بدون پرداخت هزینه مجدد، درخواست تعویض دستگاه نمایید .
10)آیا دستگاه توکن تاریخ انقضا دارد؟
بلی؛ در صورت سررسید تاریخ انقضای دستگاه توکن با مراجعه به هر یك از شعب بانك کشاورزی و تحویل توكن منقضی‌شده به شعبه بدون پرداخت هزینه مجدد، درخواست تعویض دستگاه نمایید.
11) در صورت انصراف درخواست توكن چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یك از شعب بانك کشاورزی اعلام درخواست انصراف نمایید.
12) آیا تخصیص یک توکن به چند شماره مشتری امکان پذیر می‌باشد؟
دستگاه توكن فقط به یك شماره مشتری و حساب‌های مرتبط با آن شماره مشتری تخصیص داده می‌شود. .
13)آیا امکان تغییر شماره مشتری در بانکداری دیجیتالی وجود دارد؟
بلی؛ با مراجعه به هر یك از شعب بانك کشاورزی اعلام درخواست تغییر شماره مشتری نمایید.
14) آیا انتقال وجه ازطریق پایا در بانکداری دیجیتالی كارمزد دارد ؟
خیر؛کارمزد ندارد.
15) به هنگام انتقال وجه پایا در بانکداری دیجیتالی اگر پیام «ارسال شد» در «سیستم پایا» منعکس شده باشد ولی وجه به حساب مقصد واریز نشده باشد، تکلیف چیست؟
در صورتی كه به هر دلیلی (مسدودی حساب مقصد، اشتباه در مشخصات حساب مقصد و ...) امكان واریز وجه به حساب ذینفع وجود نداشته باشد، بانك مقصد وجه مورد انتقال را حداكثر تا پایان روز كاری بــعد به حساب متقاضی عودت می‌دهد.
16) آیا بعد از ثبت تراکنش در «سیستم پایا» و دریافت کد پیگیری می‌توان تراکنش را لغو نمود؟
خیر؛ این امکان وجود ندارد.
17) در صورت فراموشی كد پیگیری در سیستم پایا چه اقدامی می توان انجام داد؟
اگر کد پیگیری در «سیستم پایا» فراموش شود با مراجعه به گزینه تاریخچه یا صورتحساب در صفحه بانکداری دیجیتالی امکان دسترسی به آن وجود دارد.
18) شرایط انتقال وجه در بانکداری دیجیتالی به چه صورت می باشد ؟
کاربر می‌تواند فقط از حساب‌های ریالی فعال خود به سایر حساب‌های ریالی خود و یا فرد دیگر وجه موردنظر را واریز نماید با این توضیح که محدودیت‌های زیر برای انجام انتقال وجه در نظر گرفته شده است.
مبلغ انتقال وجه "حساب به حساب داخلی" تا سقف سه میلیارد ریال روزانه برای مشتری مجاز می‌باشد.
مبلغ انتقال وجه "پایا" تا سقف پانصد میلیون ریال روزانه برای مشتری مجاز می‌باشد.
انتقال وجه از حساب‌های مشترک امکان‌پذیر نمی‌باشد.
انتقال وجه به حساب‌های تسهیلات امکان‌پذیر نمی‌باشد (به‌منظور بازپرداخت اقساط می‌توان از منوی مربوطه استفاده نمود).
انتقال وجه به حساب‌های بلندمدت امکان‌پذیر نمی‌باشد.
انتقال وجه به حساب‌های مسدود شده و یا بسته‌شده امکان‌پذیر نمی‌باشد.
انتقال وجه به حساب‌های ارزی امکان‌پذیر نمی‌باشد.
19)آیا امکان انتقال وجه كارتی شتابی دربانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی وجود دارد؟
بلی؛ در حال حاضر تا سقف سی‌میلیون ریال در هر روز می‌توان با كارت كشاورزی به كارت سایر بانك‌های عضو شبكه شتاب انتقال وجه داد.
20)آیا در تعداد پرداخت اقساط تسهیلات از طریق بانکداری دیجیتالی محدودیتی وجود دارد؟
خیر؛ در خصوص تعداد اقساط تسهیلات قابل‌ پرداخت از طریق بانکداری دیجیتالی محدودیتی وجود ندارد.
21) آیا امکان استفاده از خدمات بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی در خارج از کشور وجود دارد؟
بلی؛ در خارج از كشور نیز امکان استفاده از بانکداری دیجیتالی برای کاربران مقدور می‌باشد.
22) شرایط اختصاص بانکداری دیجیتالی برای اتباع خارجی چگونه است ؟
در حال حاضر امكان ارائه خدمت بانکداری دیجیتالی به اتباع خارجی وجود ندارد.
در حال بارگذاری